Werkwijze post NL

Werkwijze PostNL

Standaard biedt PostNL uw bestelling als volgt aan:

1e pakketbezorging2e pakketbezorging
dinsdagwoensdag
woensdagdonderdag
donderdagvrijdag
vrijdagzaterdag *
zaterdagmaandag

* rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag nu ook op zaterdag bezorgd.

Niet thuis
U kunt met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten. Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij uw buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan zult u een bericht van de bezorger ontvangen. Op dit bericht staat een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website “Mijn pakket” een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.

Pakket afhalen
Indien u en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en u uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.

Geen bezorging bij de buren
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om “alleen huisadres” op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

Uw pakket laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor
Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt. Dit alles kunt u zelf regelen, als u tijdens de bestelprocedure, “Bezorging op een ander adres” op geeft.

Legitimatiebewijs
U dient bij het ophalen van uw pakket altijd een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

< Terug naar de klantenservice pagina

Start met typen en druk op Enter om te zoeken

Winkelmand